12/18/2014

DIY TUTORIAL silicone mold jak zrobić silikonową formę foremka silikonowa diy cameo kamea diy

Jeżeli chcecie tworzyć własne odlewy, z dosłownie wszystkich mas plastycznych 
polecam zrobić swoje własne silikonowe foremki :) ,
Potrzebujesz:


Smarujesz ręce kremem i wszystkie składniki mieszasz razem do uzyskania nie przylepiającej się do rąk masy
Co można użyć jako odlew sylikonowy?
dosłownie wszystko, począwszy od drobnych elementów po duże np. świeczki
przed odbiciem elementu w silikonie najlepiej posmarować go wazeliną, kremem lub olejem zapobiegnie to przyklejeniu się danej rzeczy do silikonu
teraz wystarczy odbić np. kamę w silikonie i pozostawić do wyschnięcia na około kilka h
                                          Jak silikon długo schnie?
od 20 min do 1 h

Gotowy odlew jest elastyczny
Jakie masy plastyczne można używać w foremce silikonowej?
-Gips budowlany lub dentystyczny
-zimna porcelana
-cement
-żywica
-glina
-modelina
-masa solna
-wosk
-klej na gorąco
Przykład:
wymieszaj gips dentystyczny z wodą na konsystencję gęstej śmietany
wlej do foremki i pozostaw do wyschnięcia
gotowe!
wystarczy wypolerować brzegi pilnikiem np. do paznokci
odlewy z zimnej porcelany,modeliny i gipsu
Zamienniki:
skrobię ziemniaczaną możesz zastąpić skrobia kukurydzianą


Powodzenia !

Pozdrawiam

Aniela :)


19 comments:

  1. Dzięki wielkie za tutorial! Z czego sa zrobione te przezroczyste kule na 1-wszym zdjęciu?

    ReplyDelete
    Replies
    1. kupione w biedronie tutaj link

      http://anielskaaniela.blogspot.com/2013/04/biedroneczka-biedroneczkaprodukty_26.html
      :)

      Delete
  2. Super pomysł i tutek.
    Ciekawa jestem także, gdzie można kupić tak duże kaboszony.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja kupiłam je w biedronce ,takie " ala kamyki dekoracyjne "

      Delete
  3. A ile tej mąki ziemniaczanej i silikonu trzeba użyć i w jakiej proporcji ? Z góry dzięki za odpowiedź ;) Pozdrawiam

    ReplyDelete
    Replies
    1. Więc to wszystko zależy od tego jak dużą chcesz zrobić tą foremkę

      Do pojemniczka wyciśnij tyle sylikonu ile potrzebujesz aby pokryć swój przedmiot do odbijania, następnie dodaj połowę ilości silikonu skrobi kukurydzianej oraz opcjonalnie kilka kropli oleju ,wymieszaj razem ugnieć kulkę odbij przedmiot i pozostaw do wyschnięcia na około 30 min

      Powodzenia!

      Delete
  4. A czy ten sylikon jest elastyczny?

    ReplyDelete
  5. Czy można z tej masy zrobic etui na telefon?:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Teoretycznie tak,podobne robią ozdoby "ala krem" z masy silikonowej białej,ja osobiście nigdy nie robiłam takiej osłonki na telefon z silikonu ,ale to naprawdę ciekawy pomysł :)

      Delete
  6. Witaj Anielska Anielo, proszę o podpowiedź. Czy z tej masy można wykonać formę przestrzenną, tz. np. aniołka? Ty pokazałaś jak zrobić płaską, a mnie interesuje właśnie wyżej opisana.Proszę o odpowiedź.
    Basia

    ReplyDelete
    Replies
    1. Witam
      Szczerze powiedziawszy zatapiałam tylko kulkę i bardzo fajnie wyszła, jednak była to zwykła kulka bez szczegółów typu oczka ,nosek itd. Zdecydowanie muszę o tym poczytać więcej i może wypróbować, zapisałam sobie w notatniku więc wtedy szczegółowo odpisze.

      PS. nie tak drogi i wielokrotnego użytku jest specjalny silikon do form dostępny np. na allegro

      Pozdrawiam serdecznie

      Delete
  7. Dzięki za odpowiedź. Proszę o więcej szczegółów na temat silikonu. Może znana jest nazwa, bo na allegro jest dużo takich silikonów. Co sądzisz o zwykłym uniwersalnym silikonie (sanitarnym)? B.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja użyłam B.Max SOUDAL Silikon sanitarny bezbarwny ,do stworzenia foremek silikonowych.
      Wymieszanie ze skrobią ziemniaczaną udaje się TYLKO na silikonie sanitarnym sprawdziłam to już na zwykłym i niestety nie sklejał się,myślę że powinno się udać, ale jak już pisałam ,ja użyłam sanitarny uszczelniacz silikonowy o utwardzaniu kwaśnym.
      Zastanawiam się nad napisaniem szczegółowego postu o silikonach, tam byłyby wszystkie informacje.
      pozdrawiam :-)

      Delete
    2. Tutaj masz jeszcze jeden sposób na silikonową foremkę ze zwykłego sylikonu próbowałam i wychodzi najbardziej elastyczna foremka idealna do odlewów
      http://fallfordiy.com/blog/2014/04/27/how-to-make-a-silicone-mould/

      Delete
  8. Cześć, mam pytanie. Wykonałam formę z silikonu sanitarnego, mniej więcej tak jak na instrukcji. Ogólnie forma wyszła w porządku, ale powstaje problem gdy chcę ją wypełnić żywicą epoksydowa. Gdy żywica zastyga i wyjmuję ją z formy okazuje się, że stał się nie przezroczysta, a wręcz matowa. Podejrzewam, że może mieć na to wpływ dodana mąka, ale wypróbowałam też wazelinę i zabezpieczyłam nią formę przed wylaniem żywicy. Niestety efekt ten sam. Czy jest w takim razie jakiś sposób aby aby element nie matowiał w formie z silikonu sanitarnego? Czy raczej nie nadaje się on do tego typu prac z żywicy?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jeżeli chcesz otrzymać czysto przezroczysty odlew żywicy zastosuj gładkie foremki silikonowe lub spróbuj ten typ wykonania foremki silikonowej bez maki ziemniaczanej
      http://www.instructables.com/id/Worlds-easiest-silicone-mold/?=&epik=0p4s0E_IWH-dx

      ale jeżeli chcesz przerobić matowy w przezroczysty (odlew żywicy) to musisz go wypolerować drobnoziarnistym papierem ściernym 00
      i pasta polerską lub po prostu pomaluj lakierem bezbarwnym

      Pozdrawiam :-)

      Delete

Witaj ! , Доброе утро! , Hello ! , Hallo!